”Worry-free” support

Vi vet att våra kunder inte har tid med strul. Allt måste bara funka. Därför har vi satsat på riktigt bra support. Det innebär att du som kund alltid får kontakt med vår supportavdelning. Även frågor av utbildningskaraktär ingår. Vår supportpersonal är auktoriserad och certifierad för alla produkter vi säljer. Vi nås via mejl, chatt, telefon eller formuläret här på hemsidan. 90% av alla ärenden löser vi redan samma dag. Du kan välja mellan tre olika supportpaket.

Free*

SEK 0

mån
Ingår som standard vid köp
För dig som nöjer dig med mejl och inte har så bråttom

 

Välj Free

  • Upp till 3 dagars svarstid
  • Obegränsat antal supportärenden med free-support via mail
  •  Fjärrstyrning
  • Dokumentation enligt ISO 13485
  •  Certifierad supportpersonal
  •  Utbildningsrelaterade frågor
  •  Snabb svarstid
  •  Support direkt via chat och/eller telefon till ärendet är löst
  • Praktiskt genomförande av berättigade uppdateringar
  • Webbkamera som används vid support/utbildning under avtalstiden
  • Vid eventuellt stillestånd: produktion enligt prislista
  • “Fast track”, ditt ärende prioriteras alltid högst
  • Prioriterad produktion vid stillestånd
  • 40% rabatt på produktion
* Få ett enskilt ärende behandlat enligt supportavtal Plus. Ett ärende kostar då 1490 SEK

PlusPopulärast

SEK 1490

mån
+290 SEK/mån per extra användare
För dig som önskar svar snabbt och vill använda telefon och chat

 

Välj Plus

  • Allt i Free samt:
  • Snabb svarstid
  • Obegränsat antal supportärenden med plus-support direkt via chat, mail och/eller telefon till ärendet är löst
  • Praktiskt genomförande av berättigade uppdateringar
  • Webbkamera som används vid support/utbildning under avtalstiden
  • Vid eventuellt stillestånd: produktion enligt prislista
  • Snabbast och går först i kön!
  • “VIP”, ditt ärende prioriteras alltid högst
  • Prioriterad produktion vid stillestånd
  • 40% rabatt på produktion

 

 

 

 

 

 

 

Premium

SEK 2990

mån
+290 SEK/mån per extra användare
För dig som inte har råd att vänta och vill gå före i kön

 

Välj Premium

  • Allt i Free och Plus samt:
  • Snabbast och går först i kön!
  • Obegränsat antal supportärenden med premium-support direkt via chat, mail och/eller telefon till ärendet är löst
  •  “VIP”, ditt ärende prioriteras alltid högst
  • Prioriterad produktion vid stillestånd
  • 40% rabatt på produktion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här hittar du våra supportvillkor
*Premium är kostnadsfritt för partners, hör av er till oss
om ni vill ansöka om att bli vår partner!

Vill du komma i kontakt med vår support?

Vi satsar mycket på support och service, och vi vet att det förr eller senare är avgörande för dig som kund. Här kan du mycket enkelt skapa ett ärende i vårt supportsystem.

Registrera ett supportärende

Hör av dig till oss om du behöver support med dina produkter från oss. Vi gör alltid vårt yttersta för att kunna se till att du får så snabb och bra hjälp som möjligt!

Reparationer och reservdelar "in-house" minimerar tiden för avbrott

JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.

Olika supportavtal

Vår supportpersonal är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer. Vi har stor kunskap om både mjukvaror, hårdvaror och är specialister på integrerade system. Du kan välja vilken nivå av support du vill ha, vi har tre olika supportpaket, "Free", "Plus" och "Premium". Vi hjälper våra kunder att lägga mindre tid på strul.

Utbildning
Certifierad support
Telefon och chatt
Kalibrering
Support via mejl
Ser till att allt funkar

Extra tillägg efter behov

Om du vill kan du lägga till extra delar i vårt åtagande för att få exakt den skräddarsydda lösning som passar just dina behov. Låt oss ta hand om frågorna så du kan fokusera på ditt.

Certifiering
Vi kan skräddarsy utbildningar på maskiner, handhavande, material och annat.
Löpande utveckling
Med vår kunskap om både systemen och detaljerna kan vi se vad du kan förbättra för att bli mer effektiv.
Optimering av lösning
Ofta kan man få sitt system att jobba ännu smidigare, även om man kanske inte visste det från början. Vi kan hjälpa dig hur.

Vanliga frågor

Vem är berättigad att höra av sig till vår support?

För att få obegränsad support så ska du som kontaktar oss vara certifierad i den produkt du söker support för. Man blir alltid certifierad i samband med köp av maskin alternativt via separat utbildning. Certifikaten är personliga och kan inte överlåtas.

Användare som ej innehar cert. betalar en engångsavgift på 1490 SEK per ärende oavsett vilket supportavtal som företaget innehar.

Användare som innehar cert men arbetar för ett företag med supportavtal Free kan antingen uppgradera till Plus eller Premium alternativt betala en engångsavgift på 1490 SEK per ärende för att få snabb support.

Hur kontaktar jag supporten?

Alla kunder som innehar supportavtal Free hänvisas till att skicka alla support relaterade frågor till support@jbnordic.se.

Kunder med supportavtal Plus & Premium är välkomna att använda vår chat här på hemsidan som går direkt till våra certifierade tekniker alternativt ringa in på +46(0)10-1012458.

Du får alltid snabbast hjälp via chatten. Våra öppettider är helgfria vardagar mellan 08:30-16:00

Hur hanteras garantiärenden?

Alla våra maskiner omfattas av en sk bring-in-garanti. Det innebär att maskinen inom garantitiden (olika garantitid på olika maskiner) måste returneras till oss vid kostnadsfria garantireparationer (vi kan alltså inte komma ut på plats och reparera kostnadsfritt inom garantin). Förslitningsdelar och förbrukningsmaterial omfattas ej av garanti.

Hur fungerar service av maskiner?

Vi erbjuder fasta priser för service på alla maskiner. Det bästa är om vi kan få maskinen till vår speciellt anpassade service & reparationsverkstad. Här finns alla verktyg och förutsättningar för att kunna göra tester, uppdateringar, reparationer och service på bästa sätt.

Hur snabbt kan jag få mitt problem fixat?

90% av våra supportärenden löser vi åt våra kunder redan samma dag via fjärrstyrning och på distans. Vissa ärenden är mer komplicerade och kräver mer tid.

Kan vi inte hjälpa våra kunder på distans så är problemet oftast mekaniskt och kräver då reparation och att man lämnar in sin maskin till oss. Att få sin maskin inlämnad, reparerad och returnerad tar mellan två till sex veckor (beroende på omfattning av problematik).

Vem är det som hanterar mitt supportärende?

Vår supportpersonal är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer.

Då dental utgör en stor del av vår kundbas finns flera utbildade tandtekniker på vår supportavdelning.

Kontakt

Sälj & admin

+46(0)10-10 12 455

Mejl: info@jbnordic.se

Välkommen att boka besök till vårt huvudkontor! Här finns möjlighet att se och testa utrustningen – fräsmaskiner, 3D-skrivare och skannrar.

JB Nordic
Idrottsvägen 8
134 50 Gustavsberg