”Worry-free” support

Vi vet att våra kunder inte har tid med strul. Allt måste bara funka. Därför har vi något vi kallar för “worry-free support” för alla våra kunder med paketlösningar. Det innebär att du som kund alltid får kontakt med vår supportavdelning via chatt, mejl eller formuläret här på hemsidan. 90% av alla ärenden löser vi redan samma dag.

Vill du komma i kontakt med vår support?

Vi satsar mycket på support och service, och vi vet att det förr eller senare är avgörande för dig som kund. Här kan du mycket enkelt skapa ett ärende i vårt supportsystem.

Registrera ett supportärende

Hör av dig till oss om du behöver support med dina produkter från oss. Vi gör alltid vårt yttersta för att kunna se till att du får så snabb och bra hjälp som möjligt!

Reparationer och reservdelar "in-house" minimerar tiden för avbrott

JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.

Alla våra paket inkluderar

Våra paketlösningar innehåller noga utvalda delar som vi vet är pålitliga och som ger en helhet som fungerar bra. Eftersom vi har stor kunskap om både delarna och helheten kan vi erbjuda dig effektiv support på våra paketlösningar.

Installation
Certifiering
Telefon och chatt
Kalibrering
Support via mejl
Ser till att allt funkar

Extra tillägg efter behov

Om du vill kan du lägga till extra delar i vårt åtagande för att få exakt den skräddarsydda lösning som passar just dina behov. Låt oss ta hand om frågorna så du kan fokusera på ditt.

Utbildningar
Vi kan skräddarsy utbildningar på maskiner, handhavande, material och annat.
Löpande utveckling
Med vår kunskap om både systemen och detaljerna kan vi se vad du kan förbättra för att bli mer effektiv.
Optimering av lösning
Ofta kan man få sitt system att jobba ännu smidigare, även om man kanske inte visste det från början. Vi kan hjälpa dig hur.

Vanliga frågor

Vem är berättigad att höra av sig till vår support?

För att få obegränsad och kostnadsfri support så ska du som kontaktar oss vara certifierad i den produkt du söker support för. Man blir alltid certifierad i samband med köp av maskin alternativt via separat utbildning. Certifikaten är personliga och kan inte överlåtas.

Utöver det måste företaget du arbetar på ha ett supportavtal med oss. Om inget av det finns så kan du fortfarande få support men då debiteras ärendet.

Något har gått sönder. Vad ska jag göra?

Det snabbaste sättet att nå oss är via vår chatt (eller vår sida “Registrera ärende“) som ingår i vårt supportavtal och där loggas ärendet, vi gör en bedömning och återkommer till er med svar. Vi försöker hålla svarstiden mellan 5-30 minuter. Vår support är öppen mellan 8:30-16.00 men på chatten kan ni logga ärendet när som helst på dygnet så tar vi tag i det så fort supporten har öppnat.

Jag får inte programvaran att fungera. Vad ska jag göra?

Se till att du har senaste uppdateringen på programvaran. En omstart kan också hjälpa i vissa fall. Men eftersom det kan vara många olika orsaker som gör att programvaran inte fungerar så rekommenderar vi att du tar kontakt med oss via chatten eller vår sida “registrera ärende” så hör vi av oss till dig och ser till att lösa ditt problem.

Vad kostar det med service?

Vi erbjuder fasta priser för service på alla maskiner. Det bästa är om vi kan få maskinen till oss där vi har alla verktyg och förutsättningar för att kunna göra tester, uppdateringar och service på bästa sätt. Men om ni föredrar att vi kommer till er så är det också möjligt under vissa förutsättningar. Det ingår i våra fastprisavtal att vi kommer ut till kund om det inte är möjligt att få maskinen till oss, men pris för resa och logi tillkommer.

Hur lagas maskinen vid ett garantiärende?

Alla våra maskiner omfattas av en sk bring-in-garanti. Det innebär att maskinen inom garantitiden (olika garantitid på olika maskiner) måste returneras till oss vid kostnadsfria garantireparationer (vi kan alltså inte komma ut på plats och reparera kostnadsfritt inom garantin).

Förslitningsdelar och förbrukningsmaterial ingår omfattas ej av garanti. För att minimera risken för att bli stillastående erbjuder vi även hyresmaskiner.

Vi vet att det kan vara svårt för våra kunder att veta exakt hur alla processer går till men vi leder våra kunder till rätt lösning. Kontakta oss för mer information angående detta.

Hur snabbt kan jag få mitt problem fixat?

90% av våra supportärenden löser vi åt våra kunder redan samma dag via fjärrstyrning och på distans. Vissa ärenden är mer komplicerade och kräver mer tid.

Kan vi inte hjälpa våra kunder på distans så är problemet oftast mekaniskt och kräver då reparation och att man lämnar in sin maskin till oss. Att få sin maskin inlämnad, reparerad och returnerad tar mellan två till sex veckor (beroende på omfattning av problematik).

Hur ofta bör jag serva min maskin?

Det är beroende på hur mycket den används. Gör man eget underhåll enligt anvisningar så räcker det med att ni lämnar in maskinen för service till oss en gång om året alternativt varannat år, beroende på användning.

Kontakt

Rådgivare/Säljare

010-10 12 456

Välkommen att boka besök till vårt huvudkontor! Här finns möjlighet att se och testa utrustningen – fräsmaskiner, 3D-skrivare och skannrar.

Dental Technology AB
Idrottsvägen 8
134 50 Gustavsberg