Starta och skriv in koden du fått av vår support-personal. Enkelt och säkert!
Hur påverkar det dig?
- Du inleder i chatt eller via mejl och vi ringer upp dig! Så här föredrar redan de flesta att starta ett ärende.
- Längre öppettid. Nu till 16.30!
- Chatten är förenklad och snabbare.
- Du får snabbare hjälp tack vare bättre struktur.
- För att göra det enklare har vi nu bara en typ av supportavtal.
Vår support
90% av alla ärenden löser vi direkt. Vi som assisterar dig har lång effarenhet och är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker.
Här hittar du våra supportvilkor
Vår support
90% av alla ärenden löser vi direkt. Vi som assisterar dig har lång effarenhet och är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker.
Här hittar du våra supportvilkor
Supportavtal
1490 SEK/mån
Vad ingår i vår support?
- Obegränsat antal supportärenden.
- Dedikerad supportpersonal.
- Supportpersonal som är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker.
- Praktiskt genomförande av berättigade uppdateringar.
Hur funkar vår support?
Vem kan få support?
Våra kunder! Har du köpt något av oss ingår oftast support i upp till 36 månader.
För att få support ska du som kontaktar oss vara certifierad av JB Nordic för den produkt du söker support för. Man blir alltid certifierad i samband med köp av maskin alternativt via separat utbildning. Certifikaten är personliga och kan inte överlåtas.
Vilka öppettider är det?
Våra öppettider är helgfria vardagar mellan 08.30-16.30 med stängt för lunch 12.00-13.00.
Hur kontaktar jag supporten?
Snabbast hjälp får du via vår här på hemsidan. Det går även att maila till support support@jbnordic.se
Vem hanterar mitt ärende?
Vår supportpersonal är utbildade tandtekniker och är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer.
Hur snabbt kan jag få mitt problem fixat?
90% av våra supportärenden löser vi direkt via fjärrstyrning, på distans (starta fjärrstyrning). Vissa ärenden är mer komplicerade och kräver mer tid.
Kan vi inte hjälpa till på distans så är problemet oftast mekaniskt som kräver reparation och att man lämnar in sin maskin till oss. Att få sin maskin inlämnad, reparerad och returnerad tar mellan två till sex veckor beroende på omfattning av problematik.
Utbildning
Vi gör dig startklar och bistår med fortsättningsutbildningar när du än behöver. Har du ny personal ser vi till att de blir certifierade! En utbildningsplan utarbetas alltid tillsammans med dig innan utbildningens start.
Reparationer och reservdelar in-house minimerar tiden för avbrott
JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.
Vilhelmina Magnusdottir
Tandtekniker, Din Tanntekniker.
JB Nordic är kunniga, ger relevant information men överdriver inte.
Med bra vägledning känns det enkelt att investera i ny utrustning och material. De rekommendationer vi fått har matchat våra behov väl. Utrustningen är intuitiv, enkel att operera och pålitlig. Den tryggheten är viktigt för oss.
Jag är alltid väldigt försiktig med materialbyte men glad att jag valde JB Nordic. Med en ny sorts Zirconia och PMMA blev tandläkarna överförtjusta. Superfin estetik!
Supporten tycker vi är viktig. De är lugna fast vi är stressade och förstår fort vilka problem vi har. Det känns tryggt, och det går snabbt att komma igång igen.
Företag
Din Tanntekniker
Utrustning
Fräsmaskin, 3D-printer, zirkonia, PMMA.
Antal anställda
8